18 January 2015

2015


Hi korang.

Entry pertama D untuk tahun 2015 yang agak terlewat kalau nak ucap selamat tahun baru pon. Sebenarnya ada banyak dan macam-macam sangat nak tulis, tapi tulah...selalu banyak alasan.
Busy sangat kengkononnya.
Tapi tak de lah busy sangat, biasa-biasa je pon. 

Di tahun apa pon sebenarnya D, tak ada apa yang best. Hidup masih sama, seperti sebelum-sebelum ni. Bangun pagi masih suami dan anak di sisi walau kekadang suami tak ada sebab outstation. Bangun pepagi mandikan baby K, hantar pengasuh, drive sendiri pergi office walaupun selalu berangan bestnye kalau hari-hari ada orang yang tolong drive hantarkan, dekat office masih seperti biasa walau bos makin ramai dan bertukar ganti, balik rumah masih kena masak, tido dan bangun untuk hari seterusnya. Sama, langsung tak ubah. Masih seperti biasa dan langsung tak pernah berani merancang untuk mengubah apa-apa rutin. Biarlah, segalanya sama seperti hari ini. Nantilah, dah lapang-lapang sikit baru kita cuba-cuba berani fikirkan apa-apa perubahan.

Harapan D untuk tahun 2015 agar segala yang baik-baik sahajalah. Sama macam sebelum- sebelum ni. Langsung tak ada apa-apa sasaran dan azam. Sekadar memenuhi dan meneruskan impian dan harapan yang tak kesampaian dari tahun- tahun lepas. Langsung tak ada motivasi nak majukan diri D ni kan? Haihhh lah hidup. Tapi tak apalah, sekurang-kurangnya D masih dikelilingi mereka yang sepatutnya ada untuk D. 

Bagi D, tahun 2014 benar-benar mengubah segala rutin hidup D dengan kehadiran babyK, dan seperti semua tahu 2014 juga merupakan tahun yang paling menguji kita keseluruhanya rakyat Malaysia. Dengan kemarau yang memanjang sehingga membawa kepada catuan air walau di kawasan tadahan air paling tinggi sekali, kehilangan pesawat MH307 dan nahas tembak pesawat MH17 di Rusia,banjir besar yang melanda Kelantan dan termasuk Perak juga, dan di akhir tahun nahas pesawat QZ850 yang terhempas di lautan dan beberapa peringatan kecil lain untuk dari DIA. Sungguh, segala tragedi ini sebenarnya ujian dan dugaan bukan sekadar untuk mereka yang melaluinya. Tapi untuk kita yang seharusnya mengambil ikhtibar dan pengajaran agar mendidik diri menjadi lebih baik untuk masa akan datang. Terlalu banyak sebenarnya peringatan dari ALLAH untuk kita hambanya. 

D memang tengah down untuk sebarang planing masa hadapan. Semuanya macam mendap je sekarang ni. Harap-harap lepas ni ada la sedikit sinar untuk melihat cerahnya masa mendatang untuk D sekeluarga.








::moga masih diberi ruang untuk terusan berkasih sayang::

No comments:

Post a Comment